Zaznacz stronę

Logo to podstawowy element identyfikujący markę. Przedstawia ją i wskazuje profil działalności. Bez względu na to czy promujemy potężną korporację czy blog – potrzebny jest znak, symbol który będzie wyróżniał się na tle konkurencji.

Na etapie projektowania logo ważne jest nie tylko zadbanie o jego unikatowość ale również o poprawną konstrukcję znaku. Typografia, fonty, szeryfy, krój pisma, kerning, pole ochronne, RGB, CMYK, Pantone, HEX… jeżeli którykolwiek z tych terminów jest dla Ciebie niezrozumiały, to lepiej powierz zaprojektowanie logo profesjonalistom.

Czym jest logo?

Logo jest z reguły krótką nazwą połączoną z symbolem (sygnetem), więc stworzenie takiego zestawu wydaje się być prostym zadaniem. Jednak to jego ograniczona i zwięzła forma decyduje o skuteczności. Osiągnięcie kompromisu pomiędzy prostotą konstrukcji znaku a jednoznacznością kryjącego się za nim przekazu jest wyjątkowym wyzwaniem które sprawia, że stworzenie dobrego logo jest wymagającym i złożonym procesem. 

Tworzenie logo

Projektowanie logo to łączenie różnych komunikatów, wartości oraz skojarzeń i znalezienie dla niego wspólnego mianownika który da się wyrazić w prostej formie graficznej. Żeby zaprojektować znak graficzny potrzeba nie tylko umiejętności technicznych czy artystycznych, ale również znajomości marketingu, psychologii a nawet prawa czy geometrii. Niezwykle wartościowe jest doświadczenie, dzięki któremu uniknąć można „wpadek” takich jak brak możliwości zastosowania logo na konkretnym nośniku czy w kanale komunikacji. Nie każdy mały „obrazek z napisem” spełni funkcję logo a przekonanie się o tym w sytuacji gdy potrzebujemy wydrukować wizytówki, oznaczyć samochód firmowy czy dodać awatar w serwisie społecznościowym bywa boleśnie irytujące i kosztowne.

Czym jest tagline?

Tagline to krótkie hasło reklamowe (slogan reklamowy) zwykle zamieszczany pod logo (logotypem) marki. Hasło marki może zawierać różne przesłania, przekazać wyróżnik marki, wskazać jej specyfikę, lub misję. Każda marka powinna mieć swoje hasło reklamowe, ponieważ nazwa nie zawsze do końca ukazuje jej specyfikę.

Tworząc hasło reklamowe dla marki należy pamiętać, że te kilka słów ma podkreślić jej wyjątkowość i wzmacniać pożądany wizerunek stojącej za nią firmy lub organizacji. Dobierając hasło należy sięgnąć do esencji marki, zrozumieć jej DNA i cele postawione w strategii marki.

Marka potrzebuje logo

Logo marki jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej firmy. W zależności od projektu tworzy się logotyp (logo oparte o typografię) lub zestawienie sygnetu (element graficzny logo) i nazwy firmy. Na przykładzie logo zaprojektowanego dla jednego z klientów  pokazujemy jak wygląda ono w podstawowej formie, zarówno na jasnym jak i na ciemnym tle (logo w kontrze).

Logo w wersji podstawowej

Podstawowa wersja znaku często występuje w dwóch odmianach: pionowej (sygnet jest umieszczony nad nazwą) oraz poziomej (sygnet znajduje się w poziomie, na wysokości nazwy klienta). W zależności od miejsca wykorzystania logo na materiałach wizerunkowych korzysta się zamiennie z obu wersji znaku graficznego.

Logo w wersji podstawowej

Podstawowa wersja znaku często występuje w dwóch odmianach: pionowej (sygnet jest umieszczony nad nazwą) oraz poziomej (sygnet znajduje się w poziomie, na wysokości nazwy klienta). W zależności od miejsca wykorzystania logo na materiałach wizerunkowych korzysta się zamiennie z obu wersji znaku graficznego.

Zasady stosowania logo

Instrukcja stosowania znaku, to określenie przestrzeni wokół logo, której nie należy naruszać. Tworzenie instrukcji stosowania znaku ma na celu zachowanie czytelności logo na tworzonych materiałach reklamowych oraz wizerunkowych.Określamy pole ochronne znaku – miejsce, na której nie mogą znaleźć się inne obiekty oraz tekst, a także pole podstawowe, które określa odległość logo od krawędzi dokumentów.

Zasady stosowania logo

 

Instrukcja stosowania znaku, to określenie przestrzeni wokół logo, której nie należy naruszać. Tworzenie instrukcji stosowania znaku ma na celu zachowanie czytelności logo na tworzonych materiałach reklamowych oraz wizerunkowych.Określamy pole ochronne znaku – miejsce, na której nie mogą znaleźć się inne obiekty oraz tekst, a także pole podstawowe, które określa odległość logo od krawędzi dokumentów.

POWIERZ SWOJĄ MARKĘ DOŚWIADCZONYM EKSPERTOM

Od kilkunastu lat zajmujemy się od strony praktycznej komunikacją podporządkowaną budowaniu silnych marek. Opracowujemy nazwy dla firm i produktów. Łączymy doświadczenie ze świeżością pomysłów i innowacyjnością w obszarze komunikacji. Efektem naszej działalności jest kilkadziesiąt funkcjonujących na rynku marek i sukcesy stojących za nimi podmiotów gospodarczych.

Zaufali nam

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI – POMOŻEMY CI DOBRAĆ NAZWĘ I LOGO ODPOWIEDNIE DLA TWOJEJ FIRMY!